Docenten

Voor de lessen beschikt de muziekschool over gekwalificeerde beroepskrachten, die zelf meestal ook als beroepsmuzikant werkzaam zijn. Zij stimuleren leerlingen in hun spel en begeleiden hen op hun pad door de vereniging – van de eerste lessen naar samenspelgroep naar jeugdorkest tot in het A-orkest. Maar ze geven ook eerlijk aan als een leerling geen talent heeft voor muziek. Ook de CMH volgt de ontwikkeling van haar leerlingen nauwgezet, zij zijn immers de toekomst van onze vereniging!

Rob van Plateringen
Rob van Plateringen
Docent CMH sinds september 2009
Vak: slagwerk
Achtergrond: Rob behaalde het instructeursdiploma van de BvO in 1986. Slagwerk studeerde hij aan het conservatorium in Zwolle bij Jan Wissink. Verder studeerde hij een aantal jaren HaFa directie bij Tijmen Botma, Harrie Janssen en Alex Schillings aan het conservatorium in Zwolle en aan de Schumann Akademie (Zwolle). Daarnaast is hij instructeur bij diverse malletbands, verzorgt slagwerkopleidingen bij verschillende muziekverenigingen en organiseert hij muziekprojecten. Rob is werkzaam als slagwerker bij het Trompetterkorps der Koninklijke Marechaussee. Verder remplaceert hij nog regelmatig bij diverse orkesten.
Motivatie om voor CMH te kiezen: het is een goed georganiseerde club, waar ik goed mijn ervaring kwijt kan in het lesgeven en dirigeren van slagwerkers.
Uitdaging van dit werk: Ervoor zorgen dat de jeugd enthousiast wordt om muziek te maken.
Wat kunnen (potentiële) leerlingen verwachten? Ze krijgen een brede ervaring met alle slagwerkonderdelen. Die kunnen ze gebruiken in het slagwerkensemble. Daar wordt veel lol gemaakt, maar er wordt ook hard gewerkt.

Linda Arnoldus
linda arnoldus
Docent CMH sinds 2007
Vak: Saxofoon
Achtergrond: Musicus/docent saxofoon
Motivatie om voor CMH te kiezen: De CMH heeft het qua organisatie prima voor elkaar, prettige sfeer en werkomgeving.
Uitdaging/leukste van dit werk: De leerlingen proberen mijn enthousiasme voor de saxofoon over te brengen en ze, ieder op zijn/haar eigen niveau, zo goed mogelijk saxofoon laten spelen.
Wat kunnen (potentiële) leerlingen verwachten? Les krijgen op het mooiste instrument dat er bestaat en lekker verder werken om wellicht weer in een volgend orkest plaats te kunnen nemen of een examen te gaan doen. En misschien kunnen we kijken of we jaarlijks iets als een voorspeelavond kunnen organiseren om aan elkaar te laten horen wat de vorderingen zijn.

 

 

Desiree Wanders

 

 

 

Docent sinds september 2016.
Vak: klein koper & docent muziek basisonderwijs
Achtergrond: Klassieke Muziek Trompet aan het ArtEZ Conservatorium te Zwolle.
Motivatie om voor de CMH te kiezen: Ik vind het erg mooi en bijzonder om te zien dat CMH zich richt op het muziekonderwijs in de ruimste zin van het woord. CMH wil zo veel mogelijk kinderen in aanraking laten komen met muziek en dat spreekt mij persoonlijk erg aan.
Leukste van dit werk: Het werk als uitvoerend en docerend musicus blijft altijd een uitdaging. Geen enkele situatie is hetzelfde. Het leukste aan mijn werk is het overbrengen van mijn liefde voor de muziek aan anderen.
Wat kunnen (potentiële) leerlingen verwachten? Tijdens mijn lessen vind ik het van groot belang dat een leerling zich op zijn of haar eigen manier ontwikkelt in een vertrouwde lesomgeving. Ik zie het als mijn taak om een leerling zo goed mogelijk op te leiden.  Het aller belangrijkste vind ik dat de leerlingen plezier beleven aan het maken van muziek en zien hoe leuk het is om samen muziek te maken.